اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

دیدنی ها|پیشنهادهای ویژه برای عید مبعث

تقارن عید سعید مبعث با روزهای ابتدایی سال جدید و نوروز ، یک فرصت مناسب برای خانواده ها ایجاد می کند که به همین بهانه، کودکان و نوجوانان را با اهالی دین و سینمای دینی آشنا کنند.

دیدنی ها|پیشنهادهای ویژه برای عید مبعث

گروه خانواده؛ تقارن عید سعید مبعث با روزهای ابتدایی سال جدید و نوروز ، یک فرصت مناسب برای خانواده ها ایجاد می کند که به همین بهانه، کودکان و نوجوانان را با اهالی دین و سینمای دینی آشنا کنند. در بسته دیدنی های امروز ، پیشنهاد ویژه برای خانواده ها داریم.

شاهزاده روم ، یک انیمیشن ایرانی

این فیلم 72 دقیقه ای توسط هادی محمدیان ، نویسندگی و کارگردانی شده است و درباره مادر امام زمان (عج) است. انیمیشن شاهزاده روم قصه عاشقی و دلدادگی بانویی پاک دامن و مسیحی از سلاله شمعون از حواریون مسیح است که با مردی از نوادگان پیامبر اسلام ازدواج می کند و ثمره این ازدواج فرزندی نیک سرشت است که در آینده ای نزدیک جهان را پر از عدل و داد خواهد نمود

 انیمیشن سازان ایرانی با ساخت این انیمیشن توانستند هم پیشرفت خود را در این صنعت نشان دهند و هم نمایشی از داستان های اصیل اسلامی داشته باشند.

 

محمد رسول الله ساخته پر زحمت مجید مجیدی

فیلم ایرانی محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی داستان زندگی پیامبر اسلام و بشارت آمدن پیامبری در ادیان دیگر از زمان قبل از تولد پیامبر و دوران جاهلیت تا 12 سالگی پیامبر است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر تاریخی است. در این فیلم علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، مینا ساداتی، محسن تنابنده، ساره بیات، داریوش فرهنگ، رعنا آزادی ور ، پانته آ مهدی نیا، نسرین نصرتی , صادق هاتفی به هنرمندی پرداخته‌اند.

صحنه های جالب از زندگی پیامبر و روایت داستان گونه این فیلم ، از عواملی است که جذابیت این فیلم را دو چندان کرده است.

 

پیامبر خوبی ها به روایت مصطفی عقاد

رسالت ، معروف به محمد رسول‌الله فیلمی سینمایی به کارگردانی مصطفی عقاد است که در سال ۱۹۷۶ منتشر شد.  این فیلم ، رسالت داستان زندگی پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله، را از چهل سالگی تا وفات و در واقع داستان دوران صدر اسلام را به تصویر می‌کشد.

بازیگران این فیلم از جمله آنتونی کوئین و ایرنه پاپاس از بازیگران مطرح هالیوود بودند. با این که موضوع اصلی فیلم زندگی محمد پیامبر است سازندگان فیلم با ادای احترام به باورهای مسلمانان پیامبر (ص)و همچنین حضرت علی بن ابوطالب  (ع) را در فیلم نشان نداده‌اند. در مورد پیامبر بازیگران به جای او با دوربین صحبت می‌کنند و در مورد امام علی (ع)در تنها سکانسی که او حضور دارد تنها شمشیر ذوالفقار وی نشان داده می‌شود. در واقع شخصیت اصلی این فیلم حضرت حمزة بن عبدالمطلب، عموی محمد است. از وقایع تاریخی مهمی که در این فیلم تصویر شده‌اند می‌توان به بعثت پیامبر، قتل سمیه، اسلام آوردن و شکنجهٔ بلال حبشی، جنگ بدر، جنگ احد، هجرت مسلمانان از مکه به مدینه، فتح مکه و… اشاره کرد.

از شخصیت‌های تاریخی مهمی که در این فیلم تصویر شده‌اند می‌توان به حضرت حمزة بن عبدالمطلب، زید پسر حارثه، هند، ابوسفیان، سهیل بن عمرو، وحشی پسر حرب، ابوطالب، ابولهب، ابوجهل، سمیه، بلال حبشی، هراکلیوس (پادشاه وقت روم)، نجاشی (پادشاه وقت حبشه)، خسروپرویز (پادشاه وقت ایران) اشاره کرد.

 

پاپلی مستندی از زندگی فداکارانه یک زن

«پاپلی» سرگذشت یکی از این بانوان ایرانی به نام حاجیه پروانه و دخترش زینب است که پروانه وار دور پدر خانواده میگردند و عاشقانه او را دوست دارند و حاجیه پروانه یازده فرزندش را با کار و تلاش و امید بزرگ کرده و سرو سامان داده است.

 

«پاپلی» به زبان مازندرانی به معنای پروانه و این فیلم برشی از زندگی خانواده ای در شمال کشور است که پدر این خانواده ۲۵ سال پیش بر اثر حادثه ای از درخت سقوط می کند و قطع نخاع می شود. او برای چیدن شاخ و برگ برای احشام خود از درخت بالا رفته بود اما این اتفاق برای او افتاد و همسر و دختر این شخص در طول این سال ها از او نگهداری می‌کنند. این فیلم مستند ساخته مهدی زمان پور کیاسری است و توانسته جوایزی را از آن خود کند.

در گزارش های بعدی پیشنهادات ویژه ای برای علاقه مندان به ژانرهای جنایی و درام خواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول